سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 7 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۲۴:۰۳

دریادار سیاری:
حضور ما در دریاها برای نشان دادن صلح، دوستی و اقتدارمان است

باشگاه خبری فراساحل: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اعزام چهلمین ناوگروه ایران برای انجام ماموریت در خلیج عدن و برگزاری رزمایش بزرگ ولایت 95 در آب های بین‌المللی را بعنوان برنامه‌های مهم نداجا در سال جاری ذکر کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری روز دوشنبه در حاشیه برگزاری یادواره چهار هزار شهید ارتش با بیان این مطلب، حضور نیروی دریایی در آب‌های آزاد را موجب حفاظت از منافع ایران و تامین امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش در آب‌های دوردست و نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران خواند. وی با تاکید بر اینکه نیروی دریایی بر شناساندن اهمیت خلیج فارس اهتمام دارد، خاطرنشان کرد: برنامه هیات معارف جنگ با حضور دو هزار نفر از دانشجویان دانشگاه افسری ارتش در خرمشهر برگزار می‌شود.


دریادار سیاری اضافه کرد: جوانان باید با اهمیت خلیج فارس و بنادر کشور و همچنین همه مسیر مرزهای جنوب غرب و غرب کشور و محل انجام عملیات‌های متعدد در دوران انقلاب آشنا شوند. وی اظهار کرد: این برنامه در قالب هیات معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی و با محوریت بازدید و آشنا شدن دانشجویان جوان با نحوه اجرای عملیات در دریا، زمین و هوا در طول هشت سال دفاع مقدس انجام می‌شود. فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان افزود: با وجود متفاوت بودن جنگ در دریا با دیگر جنگ‌ها، دلاورمردان ما با ایستادگی در برابر دشمن، از منابع و منافع کشور به ویژه در خلیج فارس دفاع کردند.


دریادار سیاری خلیج فارس را محلی مقدس دانست و گفت: آب‌های نیلگون خلیج فارس به آن خاطر نیلگون است که بوی شهدا از آن بر می‌خیزد. وی با اشاره به بیانات فرمانده معظم کل قوا که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: اگر امروز در نیروی دریایی اقتداری وجود دارد و در آب‌های بین‌المللی دریانوردی صورت می‌گیرد، به برکت خون کسانی است که دوران دفاع مقدس مردانه در عرصه دریا جنگیدند. فرمانده نداجا با اشاره به جانفشانی‌های نیروهای ناوشکن سهند، ناو جوشن و پیکان در خلیج فارس و قداست آن اضافه کرد: نیروی دریایی ارتش به برکت خون شهدا پا را از خلیج فارس هم فراتر گذاشته است. یادواره چهار هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در گیلان امروز (دوشنبه) با حضور فرماندهان ارشد ارتش در زیباکنار منطقه آزاد انزلی برگزار شد.


شهدای ارتش در گیلان را سه هزار و 660 شهید نیروی زمینی ، 62 شهید نیروی دریایی، 15 شهید قرارگاه پدافند هوایی و 9 شهید نیروی هوایی تشکیل می‌دهند. سیاری با بیان اینکه ما اجازه نمی‌دهیم که هیچ کشوری به مرزهای دریایی و منافع ما تجاوز کند و ما با اقتدار این مأموریت را انجام می‌دهیم، افزود: ما معتقدیم که می‌توانیم با کمک کشورهای همسایه امنیت را در منطقه ایجاد کنیم و نیازی به حضور دیگران در این منطقه برای ایجاد امنیت نیست.


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما علاوه بر اینکه امنیت کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران را تأمین کرده‌ایم تاکنون برای ۲۵الی ۲۶ کشتی از کشورهای دیگر نیز امنیت ایجاد کرده‌ایم، تأکید کرد: حضور ما در دریاها برای نشان دادن صلح، دوستی و اقتدارمان است. وی با اشاره به رزمایش‌های مشترک نیروی دریایی ارتش با دیگر کشورها، افزود: ما به طور معمول از اول سال رزمایش‌های تخصصی داریم و در آخر سال رزمایش بزرگ ولایت ۹۵ را برگزار می‌کنیم.


سیاری با بیان اینکه به طور معمول وقتی مقامات ارتش یک کشور از بندرعباس و مناطق دریایی ما بازدید می‌کنند در روز آخر رزمایش مشترکی برگزار می‌شود، افزود: امسال اولین هیأتی که از این مناطق بازدید کرد پاکستان بود و ما در روز آخر یک رزمایش مشترک یک روزه برگزار کردیم و این امر باعث آشنایی بیشتر نیروهای دریایی کشورها با یکدیگر می‌شود و ما در آینده رزمایش‌های مشترک یک روزه دیگری نیز خواهیم داشت.



  کد خبر : 1562
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :